goodman Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Witam, mam problem z BSOD-em na laptopie HP Compaq 6710b z WinXP Pro SP3. Nie wiem od jakiego czasu sie to pojawia ale wystepuje tuż po starcie systemu po informacjach początkowych, w chwili gdy zaczyna się pokazywać logo Windows. BSOD pojawia się różnie, raz na kilka wlączeń innym razem kilka razy pod rząd, jednak nigdy w trybie awaryjnym. Komunikat BSOD-a: "Plug and play detected an error most likely caused by a faulty driver STOP : 0x000000CA (0x00000002, 0x86DE0E50, 0x00000000, 0x00000000)" W dzienniku zdarzeń taka oto informacja: oraz taka (chyba mniej ważna) : To pierwsze zdarzenie dotyczy chyba jakiś driverów ale nie mam pojęcia do czego służą. Próbowałem naprawić to poprzez aktualizację sterowników, jednak po automatycznej aktualizacji za pomocą narzędzia webowego HP, ściagnął mi tylko ster grafiki po zainstalowaniu którego BSOD i tak się pokazuje. Mam problem jeszcze ze zrobieniem zrzutu dla programu Windbg. Ustawienie mam takie: ale mimo to nie tworzy się katalog minidump. Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 W tej fazie startu systemu często jest tak, że BSOD nie jest zapisywany na dysku i do jego analizy używa się debuggera podłączonego do systemu w trybie jądra. Spróbujmy jednak coś zaradzić bez konieczności debuggowania (choć to kusząca propozycja ): 1. Użyj programu Load Order, zaznacz pierwszy i ostatni element -> Copy. Zawartość wklej do notatnika i wrzuć w odpowiedzi jako loadordr.txt 2. Użyj również programu Driver View i tu również poproszę o log (zaznacz wszystko -> save, tab delimited text file) i wrzuć w odpowiedzi jako driverview.txt m.g. Odnośnik do komentarza
goodman Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Proszę oto logi: loadordr.txt driverview.txt Odnośnik do komentarza
mgrzeg Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Dzięki za logi. W fazie boot jest kilka sterowników, które mogą stanowić problem: 1. z pakietu SafeBoot McAffee - SafeBoot.sys, SafeBoot Encryption Driver - SbFsLock.sys, SafeBoot FS Locker - SbAlg.sys, SafeBoot FIPS AES Algorithm (256 bit) 2. Mobile Data Protection System HP - hpdskflt.sys, HP Disk Filter Zacznij może od usunięcia, ewentualnie reinstalacji "HP ProtectSmart Hard Drive Protection" (lub po prostu usunięciu z menadżera urządzeń odpowiedniego urządzenia związanego z czujnikiem upadku/wstrząsu), a jak to nie pomoże - powalcz z pakietem McAfee (odinstaluj). m.g. Odnośnik do komentarza
goodman Opublikowano 26 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Udało się. Wyłączyłem w Panelu sterowania aplikację odpowiedzialną za czujnik wstrząsu - "HP 3D DriveGuard", ustawiłem na "Disable" i już się normalnie uruchamia. Wielkie Dzięki! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się