Skocz do zawartości

BSOD tuż po włączeniu laptopa


goodman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z BSOD-em na laptopie HP Compaq 6710b z WinXP Pro SP3. Nie wiem od jakiego czasu sie to pojawia ale wystepuje tuż po starcie systemu po informacjach początkowych, w chwili gdy zaczyna się pokazywać logo Windows. BSOD pojawia się różnie, raz na kilka wlączeń innym razem kilka razy pod rząd, jednak nigdy w trybie awaryjnym.

 

Komunikat BSOD-a:

"Plug and play detected an error most likely caused by a faulty driver

STOP : 0x000000CA (0x00000002, 0x86DE0E50, 0x00000000, 0x00000000)"

 

W dzienniku zdarzeń taka oto informacja: post-2570-0-17166400-1348559715_thumb.jpg oraz taka (chyba mniej ważna) : post-2570-0-73661600-1348559777_thumb.jpg To pierwsze zdarzenie dotyczy chyba jakiś driverów ale nie mam pojęcia do czego służą. Próbowałem naprawić to poprzez aktualizację sterowników, jednak po automatycznej aktualizacji za pomocą narzędzia webowego HP, ściagnął mi tylko ster grafiki po zainstalowaniu którego BSOD i tak się pokazuje.

 

Mam problem jeszcze ze zrobieniem zrzutu dla programu Windbg. Ustawienie mam takie: post-2570-0-66750900-1348560565_thumb.jpg ale mimo to nie tworzy się katalog minidump.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W tej fazie startu systemu często jest tak, że BSOD nie jest zapisywany na dysku i do jego analizy używa się debuggera podłączonego do systemu w trybie jądra. Spróbujmy jednak coś zaradzić bez konieczności debuggowania (choć to kusząca propozycja :)):

 

1. Użyj programu Load Order, zaznacz pierwszy i ostatni element -> Copy. Zawartość wklej do notatnika i wrzuć w odpowiedzi jako loadordr.txt

2. Użyj również programu Driver View i tu również poproszę o log (zaznacz wszystko -> save, tab delimited text file) i wrzuć w odpowiedzi jako driverview.txt

 

m.g.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za logi.

 

W fazie boot jest kilka sterowników, które mogą stanowić problem:

 

1. z pakietu SafeBoot McAffee

- SafeBoot.sys, SafeBoot Encryption Driver

- SbFsLock.sys, SafeBoot FS Locker

- SbAlg.sys, SafeBoot FIPS AES Algorithm (256 bit)

 

2. Mobile Data Protection System HP

- hpdskflt.sys, HP Disk Filter

 

Zacznij może od usunięcia, ewentualnie reinstalacji "HP ProtectSmart Hard Drive Protection" (lub po prostu usunięciu z menadżera urządzeń odpowiedniego urządzenia związanego z czujnikiem upadku/wstrząsu), a jak to nie pomoże - powalcz z pakietem McAfee (odinstaluj).

 

m.g.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...