grzegorzw92 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Witam serdecznie W pierwszej kolejności zauważyłem, że nie mogę dostać się do konta bankowego przez Firefoxa. Za każdym razem zamiast zalogowania się na konto, wyświetla się strona banku z komunikatem "Trwa weryfikacja proszę czekać". Logując się przez Operę nie było żadnych trudności. Pouczony artykułami pomocy Mozilli, chciałem przeskanować komputer skanerem online (Panda Activescan). Zamiast dostania się na stronę, zwracany jest komiunikat Google: "404. That’s an error The requested URL /activescan/ was not found on this server". Podobnie jest z innymi skanerami i przy próbach ściągnięcia oprogramowania antywirusowego-> przekierowanie na stronę wyszukiwarki Google. Nie mogę dostać się również na stronę główną Microsoft'u. Przeskanowałem komputer programami Malwarebytes Anti-Malware i Avira Free Antivirus ( załączam raport z programu Malwarebytes Anti-Malware; przy dodaniu raportów z Aviry wyświetla się komunikat: "Nie masz uprawnień do wysyłania tego typu plików"). Problem niestety nie zniknął. Postępowałem wg instrukcji zamieszczonych na forum. Po użyciu programu DTProAgent w celu usunięcia oprogramowania emulującego napędy i restarcie systemu, otrzymałem komunikat: " Ten program wymaga przynajmniej Windows 2000 ze SPTD 1.43 albo wyżej. Debugger jądra musi być zdeaktywowany". Oprócz tego, wszystko przebiegło jak powinno. Proszę o pomoc:) Results of screen317's Security Check version 0.99.51 Windows XP Service Pack 3 x86 Internet Explorer 8 ``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` Windows Security Center service is not running! This report may not be accurate! WMI entry may not exist for antivirus; attempting automatic update. Avira successfully updated! `````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` Malwarebytes Anti-Malware wersja 1.65.0.1400 JavaFX 2.1.1 Java 6 Update 31 Java 7 Update 7 Adobe Flash Player 10 Flash Player out of Date! Adobe Flash Player 11.4.402.265 Adobe Reader X (10.1.4) Mozilla Firefox (15.0.1) ````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` Avira Antivir avgnt.exe Avira Antivir avguard.exe `````````````````System Health check````````````````` Total Fragmentation on Drive C:: ````````````````````End of Log`````````````````````` OTL.Txt Extras.Txt GMER.txt mbam-log-2012-09-22 (11-29-41).txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Posługujesz się nienajnowszym OTL 3.2.65.1. On by pokazał więcej bez dodatkowych skanów. Infekcja jest tu obecna, w tym ZeroAccess. Wymagane dodatkowe skany: 1. Uruchom SystemLook i w oknie wklej: :reg HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s :filefind services.exe Klik w Look. 2. Zrób log z Farbar Service Scanner. Postępowałem wg instrukcji zamieszczonych na forum. Po użyciu programu DTProAgent w celu usunięcia oprogramowania emulującego napędy i restarcie systemu, otrzymałem komunikat: " Ten program wymaga przynajmniej Windows 2000 ze SPTD 1.43 albo wyżej. Debugger jądra musi być zdeaktywowany". Oprócz tego, wszystko przebiegło jak powinno. Otrzymujesz ten komunikat, bo nieprawidłowa kolejność deinstalacji tu zaistniała. Usunałeś jako pierwszy sterownik SPTD, a po tym niemożliwa staje się już deinstalacja samego programu. Skutki to pozostawienie wpisu startowego programu, który próbuje się uruchamiać i nie może, bo SPTD brak: DRV - File not found [Kernel | Disabled | Stopped] -- System32\Drivers\sptd.sys -- (sptd) O4 - HKU\S-1-5-21-602162358-484763869-839522115-1003..\Run: [DAEMON Tools Pro Agent] C:\Program Files\DAEMON Tools Pro\DTProAgent.exe (DT Soft Ltd.) Kolejność powinna być następująca: najpierw deinstalujesz program, po tym usuwasz sterownik SPTD. W aktualnej sytuacji wystarczy, że narzędziem SPTDinst przywrócisz sterownik SPTD. . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Przesyłam skany Problem ze sterownikiem SPTD rozwiązany SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff Log created at 20:08 on 24/09/2012 by Grzegorz Administrator - Elevation successful ========== reg ========== [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] (No values found) [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InprocServer32] "ThreadingModel"="Both" @="C:\Documents and Settings\Grzegorz\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\{fc03f7fb-3cc1-a328-fc52-5db496d923aa}\n." [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}] @="Microsoft WBEM New Event Subsystem" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32] @="wbemess.dll" "ThreadingModel"="Both" ========== filefind ========== Searching for "services.exe" C:\WINDOWS\$hf_mig$\KB956572\SP3QFE\services.exe --a--c- 111104 bytes [21:02 15/04/2009] [11:19 09/02/2009] 8816E60BF654353E8E0D35ED98875445 C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$\services.exe -----c- 108544 bytes [19:13 20/11/2008] [22:44 03/08/2004] 3DA8D964D2CC12EF8E8C342471A37917 C:\WINDOWS\$NtUninstallKB956572$\services.exe -----c- 109056 bytes [21:04 15/04/2009] [17:21 14/04/2008] 3E3AE424E27C4CEFE4CAB368C7B570EA C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\services.exe -----c- 109056 bytes [20:58 02/08/2008] [17:21 14/04/2008] 3E3AE424E27C4CEFE4CAB368C7B570EA C:\WINDOWS\system32\services.exe --a---- 111104 bytes [17:30 26/10/2001] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F C:\WINDOWS\system32\dllcache\services.exe -----c- 111104 bytes [21:02 15/04/2009] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F -= EOF =- FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 1. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2] [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser] "{32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17}"=- "{724D43A0-0D85-11D4-9908-00400523E39A}"=- [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "Ugluveih"=- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc] "Type"=dword:00000020 "Start"=dword:00000002 "ErrorControl"=dword:00000001 "ImagePath"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\ 74,00,25,00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,\ 00,76,00,63,00,68,00,6f,00,73,00,74,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2d,00,\ 6b,00,20,00,6e,00,65,00,74,00,73,00,76,00,63,00,73,00,00,00 "DisplayName"="Centrum zabezpieczeń" "DependOnService"=hex(7):52,00,70,00,63,00,53,00,73,00,00,00,77,00,69,00,6e,00,\ 6d,00,67,00,6d,00,74,00,00,00,00,00 "ObjectName"="LocalSystem" "Description"="Monitoruje ustawienia zabezpieczeń i konfiguracje systemu." [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Parameters] "ServiceDll"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,\ 00,54,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,\ 77,00,73,00,63,00,73,00,76,00,63,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Security] "Security"=hex:01,00,14,80,90,00,00,00,9c,00,00,00,14,00,00,00,30,00,00,00,02,\ 00,1c,00,01,00,00,00,02,80,14,00,ff,01,0f,00,01,01,00,00,00,00,00,01,00,00,\ 00,00,02,00,60,00,04,00,00,00,00,00,14,00,fd,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,\ 05,12,00,00,00,00,00,18,00,ff,01,0f,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,\ 20,02,00,00,00,00,14,00,8d,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,05,0b,00,00,00,00,\ 00,18,00,fd,01,02,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,23,02,00,00,01,01,\ 00,00,00,00,00,05,12,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,12,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Enum] "0"="Root\\LEGACY_WSCSVC\\0000" "Count"=dword:00000001 "NextInstance"=dword:00000001 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List] "C:\\WINDOWS\\explorer.exe"=- [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93}] Adnotacja dla innych czytających: import dopasowany do Windows XP. Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG Uruchom ten plik z dwukliku i zresetuj system. 2. Pobierz najnowszy OTL: KLIK. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :Files C:\WINDOWS\Installer\{fc03f7fb-3cc1-a328-fc52-5db496d923aa} C:\Documents and Settings\Grzegorz\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\{fc03f7fb-3cc1-a328-fc52-5db496d923aa} C:\Documents and Settings\Grzegorz\Dane aplikacji\Otruol C:\Documents and Settings\Grzegorz\Dane aplikacji\Iwuwf C:\Documents and Settings\Grzegorz\Dane aplikacji\Inab C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\036DFF61DAEFB4AA5F8DD92181CB3EF3 :Services IKANLOADER2 e4usbaw :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany. 3. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras) + Farbar Service Scanner. . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Po kliknięciu Wykonaj skrypt w OTL program zaciął się, czekałem 20 min, nie było reakcji. Zrestartowałem system. Wykonać go jeszcze raz? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Wykonaj, choć pewnie jednak coś zostało już usunięte i będzie "not found". Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Tym razem się udało FSS.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Zadania wykonane. Czy objawy ustąpiły? 1. Wymagana mała poprawka na już pusty wpis po infekcji. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :OTL O4 - HKU\S-1-5-21-602162358-484763869-839522115-1003..\Run: [ugluveih] "C:\Documents and Settings\Grzegorz\Dane aplikacji\Otruol\yqtyi.exe" File not found Klik w Wykonaj skrypt. Tym razem nie będzie restartu. 2. W OTL uruchom Sprzątanie, które skasuje z dysku OTL wraz z kwarantanną i skaner Farbar. 3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 4. Zaktualizuj wyliczone poniżej aplikacje: KLIK. Aktualnie widać u Ciebie zainstalowane: ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216031FF}" = Java 6 Update 31 ----> odinstaluj (już masz najnowszą Java 7)"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX (wtyczka dla IE)"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin (wtyczka dla Opera / Firefox)"Adobe Shockwave Player" = Adobe Shockwave Player 11.6"Gadu-Gadu" = Gadu-Gadu 7.7 FF - HKLM\Software\MozillaPlugins\@adobe.com/FlashPlayer: C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\NPSWF32_11_4_402_265.dll () Gadu-Gadu 7.7 też tu jest zakreślone z powodów: brak pełnej obsługi własnej sieci + brak stosownych zabezpieczeń (nieszyfrowane łączenia). Proponuję alternatywny nowoczesny program z obsługą sieci Gadu: WTW. Pełny opis komunikatora: KLIK. . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Objawy ustąpiły nie mogę wyjść z podziwu Czy to już wszystko? Jeśli tak, to czy mógłbym prosić o jakieś wskazówki jak się zabezpieczyć przed podobnymi atakami? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 To już wszystko. W kwestii zabezpieczeń: podstawy podane (aktualizacje oprogramowania), dodatkowo możesz się też zainteresować komercyjną wersją Malwarebytes Anti-Malware (rezydent ma mechanizmy Malware Execution Prevention + dynamiczne blokowanie serwerów malware). . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Bardzo, ale to bardzo dziękuję za pomoc I wielki szacunek za umiejętności. Postaram się zrehabilitować chociaż w małym stopniu Jeszcze tylko jedno pytanie: przed chwilą chciałem usunąć plik i otrzymałem komunikat: " kosz na dysku c:\ jest uszkodzony lub nieprawidłowy. Czy chcesz opróżnić kosz na tym dysku?" Teraz każdy usunięty plik ginie bezpowrotnie, zamiast lądować w koszu. Przez dezynfekcją nic takiego się nie działo. Czy zainstalować poprawkę hxxp://support.microsoft.com/kb/297760/pl czy może jest inny sposób? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Jeszcze tylko jedno pytanie: przed chwilą chciałem usunąć plik i otrzymałem komunikat: " kosz na dysku c:\ jest uszkodzony lub nieprawidłowy. Czy chcesz opróżnić kosz na tym dysku?" Start > Uruchom > cmd i wpisz komendę rd /s /q C:\RECYCLER. Po tym spróbuj skasować obojętnie co, by sprawdzić czy Kosz się zregeneruje. Czy zainstalować poprawkę hxxp://support.microsoft.com/kb/297760/pl czy może jest inny sposób? To się nie aplikuje. W artykule widać stare datowanie plików i komentarz: "Ten problem został rozwiązany po raz pierwszy w dodatku Service Pack 1 dla systemu Windows XP.". Masz znacznie nowsze wersje plików w systemie, bo jest tu SP3: Windows XP Professional Edition Dodatek Service Pack 3 (Version = 5.1.2600) - Type = NTWorkstationInternet Explorer (Version = 8.0.6001.18702) . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Po wpisaniu komedy otrzymałem komunikat: C:\RECYCLER\S-1-5-~1 - Odmowa dostępu. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Należy zresetować uprawnienia obiektów w Koszu. Wstępnie pokaż mi co w nim jest. Uruchom SystemLook i wklej do skanu: :dir C:\RECYCLER /s . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Skan SystemLook: SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff Log created at 22:40 on 25/09/2012 by Grzegorz Administrator - Elevation successful ========== dir ========== C:\RECYCLER - Parameters: "/s" ---Files--- None found. C:\RECYCLER\S-1-5-21-602162358-484763869-839522115-1003 d--hs-- [15:43 03/08/2008] -= EOF =- Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 W linii komend cmd wklej po kolei te komendy: cacls C:\RECYCLER\S-1-5-21-602162358-484763869-839522115-1003 /E /G Wszyscy:F rd /s /q C:\RECYCLER . Odnośnik do komentarza
grzegorzw92 Opublikowano 25 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Kosz naprawiony Jeszcze raz dziękuję Pani za pomoc Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi