anka Opublikowano 1 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 Witam. Mój komputer został zainfekowany przez Weelsof, standardowo pojawił się komunikat o zablokowaniu komputera oraz informacje dotyczace uzyskania kodu Ukash i zapłaty za jego uzyskanie. Pulpit jest w całości "zasłonięty", a menadżer zadań nie działa. Mój system to Windows 7 Home Premium 64-bit. W trybie awaryjnym wykonałam potrzebne do diagnozy logi, jeśli coś pominęłam proszę o informację, gdyż nie znam się na tej dziedzinie, ale starałam się wykonać instrukcje podane przy opisie zakładania tematu. Bardzo proszę o pomoc! Results of screen317's Security Check version 0.99.49 Windows 7 Service Pack 1 x64 (UAC is disabled!) Internet Explorer 8 Out of date! ``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` Windows Security Center service is not running! This report may not be accurate! Windows Firewall Enabled! avast! Antivirus Antivirus up to date! (On Access scanning disabled!) `````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` Java 6 Update 26 Java version out of Date! Adobe Flash Player 10 Flash Player out of Date! Adobe Reader 9 Adobe Reader out of Date! Google Chrome 21.0.1180.79 Google Chrome 21.0.1180.83 ````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` `````````````````System Health check````````````````` Total Fragmentation on Drive C: ````````````````````End of Log`````````````````````` OTL.Txt Extras.Txt log.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 1 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2012 1. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = "http://home.sweetim.com/?barid={B2681D7A-D97F-11E0-B326-C0F8DAC9734C}" IE - HKLM\..\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}: "URL" = "http://search.sweetim.com/search.asp?src=6&crg=3.1010000&st=12&q={searchTerms}&barid={B2681D7A-D97F-11E0-B326-C0F8DAC9734C}" IE - HKU\S-1-5-21-4136833784-3193893645-4121945135-1001\..\SearchScopes\{EEE6C360-6118-11DC-9C72-001320C79847}: "URL" = "http://search.sweetim.com/search.asp?src=6&crg=3.1010000&st=12&q={searchTerms}&barid={B2681D7A-D97F-11E0-B326-C0F8DAC9734C}" FF - prefs.js..sweetim.toolbar.previous.browser.search.defaultenginename: "" FF - prefs.js..sweetim.toolbar.previous.browser.search.defaulturl: "" FF - prefs.js..sweetim.toolbar.previous.browser.search.selectedEngine: "" FF - prefs.js..sweetim.toolbar.previous.keyword.URL: "chrome://browser-region/locale/region.properties" [2012/05/30 17:15:33 | 000,000,000 | ---D | M] (SweetPacks Toolbar for Firefox) -- C:\Users\bunia\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\dvhkqbah.default\extensions\{EEE6C361-6118-11DC-9C72-001320C79847} [2012/05/30 17:15:34 | 000,003,915 | ---- | M] () -- C:\Users\bunia\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\dvhkqbah.default\searchplugins\sweetim.xml O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found. O3 - HKU\S-1-5-21-4136833784-3193893645-4121945135-1001\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No CLSID value found. O4 - HKU\S-1-5-21-4136833784-3193893645-4121945135-1001..\Run: [ucfpqvunpchnsis] C:\Windows\ucfpqvun.exe (TechnoTrend AG) :Files C:\ProgramData\rhfjcqonphaohmj C:\ProgramData\ovvknrwyxstdwnb C:\Users\bunia\AppData\Local\t65.dat :Reg [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" [HKEY_USERS\S-1-5-21-4136833784-3193893645-4121945135-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. 2. Przez Panel sterowania odinstaluj: SweetPacks Toolbar for Internet Explorer 4.6 Otwórz Google Chrome i wejdź do Opcji, w Rozszerzeniach odmontuj SweetIM for Facebook 3. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete 4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras) Odnośnik do komentarza
anka Opublikowano 2 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Dzięki wielkie za szybką odpowiedź ! Wykonałam wszystkie instrukcje i załączam nowy log OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 2 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 Wszystko zostało poprawnie usunięte. Przejdź do finalizacji tematu: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: Internet Explorer (Version = 8.0.7601.17514) "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86416026FF}" = Java 6 Update 26 (64-bit) "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 6 Update 26 "{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.0 - Polish Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi