0ula0 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Dzień dobry, Dzisiaj Avira zakomunikowała infekcję TR/ATRAPS.Gen2 i TR/ATRAPS.Gen, po przeskanowaniu Malwarebytes okazało się, że prawdopodobnie komp zainfekowany jest rootkitem ZeroAcces. Wcześniej występował również problem z Live Security Platinum (myślałam, że Malwarebytes poradził sobie z tą infekcją ) Dodatkowo nie działa Centrum Zabezpieczeń Windows. Results of screen317's Security Check version 0.99.43Windows XP Service Pack 3 x86 Internet Explorer 8 ``````````````Antivirus/Firewall Check:`````````````` Windows Security Center service is not running! This report may not be accurate! Avira Free Antivirus Avira successfully updated! `````````Anti-malware/Other Utilities Check:````````` MVPS Hosts File Malwarebytes Anti-Malware wersja 1.62.0.1300 CCleaner Java™ 6 Update 31 Java™ 7 Update 4 Java version out of Date! Adobe Flash Player 11.3.300.270 Adobe Reader X (10.1.3) Mozilla Firefox (14.0.1) Mozilla Thunderbird 13.0.1 Thunderbird out of Date! ````````Process Check: objlist.exe by Laurent```````` Avira Antivir avgnt.exe Avira Antivir avguard.exe `````````````````System Health check````````````````` Total Fragmentation on Drive C:: ````````````````````End of Log`````````````````````` gmer.txt OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Uruchom SystemLook, w oknie wklej: :reg HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s :filefind services.exe Klik w Look. Przedstaw wynikowy raport. Odnośnik do komentarza
0ula0 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Dzięki za odzew. Oto raport wynikowy z SystemLook SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff Log created at 16:38 on 06/08/2012 by Właściciel Administrator - Elevation successful ========== reg ========== [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] (No values found) [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InprocServer32] "ThreadingModel"="Both" @="C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\{12be6a67-22b8-327c-7ce9-fa2c7338b308}\n." [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}] @="Microsoft WBEM New Event Subsystem" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32] @="\\.\globalroot\systemroot\Installer\{12be6a67-22b8-327c-7ce9-fa2c7338b308}\n." "ThreadingModel"="Both" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] @="MruPidlList" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32] @="%SystemRoot%\system32\shdocvw.dll" "ThreadingModel"="Apartment" ========== filefind ========== Searching for "services.exe" C:\WINDOWS\$hf_mig$\KB956572\SP3QFE\services.exe --a---- 111104 bytes [08:41 17/04/2009] [11:19 09/02/2009] 8816E60BF654353E8E0D35ED98875445 C:\WINDOWS\$NtUninstallKB956572$\services.exe -----c- 109056 bytes [18:59 17/04/2009] [20:51 14/04/2008] 3E3AE424E27C4CEFE4CAB368C7B570EA C:\WINDOWS\system32\services.exe --a---- 111104 bytes [20:51 14/04/2008] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F C:\WINDOWS\system32\dllcache\services.exe --a--c- 111104 bytes [20:51 14/04/2008] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F -= EOF =- Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 1. Start > uruchom > cmd i wklep te polecenia: reg delete HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /f reg add HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32 /ve /t REG_SZ /d C:\WINDOWS\system32\wbem\wbemess.dll /f 2. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\usbser_lowerflt.sys -- (upperdev) DRV - File not found [Kernel | Disabled | Stopped] -- System32\Drivers\sptd.sys -- (sptd) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\drivers\nmwcdnsuc.sys -- (nmwcdnsuc) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\drivers\nmwcdnsu.sys -- (nmwcdnsu) DRV - File not found [File_System | Disabled | Stopped] -- system32\DRIVERS\Lbd.sys -- (Lbd) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Unknown] -- C:\DOCUME~1\WACICI~1\USTAWI~1\Temp\kwrciaob.sys -- (kwrciaob) O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found. :Files C:\WINDOWS\Installer\{12be6a67-22b8-327c-7ce9-fa2c7338b308} C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\048b99d0 C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\036DFF85EF7763386169E70D81CB3F95 C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\{12be6a67-22b8-327c-7ce9-fa2c7338b308} :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. 3. Zresetuj plik HOSTS do postaci domyślnej za pomocą automatycznego narzędzia Fix-it: KLIK 4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras) oraz nowy z SystemLook. Odnośnik do komentarza
0ula0 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Wszystko zrobione wedle instrukcji. Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale po wykonaniu skryptu OTL i zatwiedzeniu okna z prośbą o restart - komp nie chciał się zrestartować (cały czas widniał napis trwa zamykanie sytemu). Musiałam wykonanać restart z przycisku na obudowie. Poniżej logi z OTL oraz z SystemLook: SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff Log created at 20:24 on 06/08/2012 by Właściciel Administrator - Elevation successful ========== reg ========== [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] (Unable to open key - key not found) [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}] @="Microsoft WBEM New Event Subsystem" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32] @="C:\WINDOWS\system32\wbem\wbemess.dll" "ThreadingModel"="Both" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}] @="MruPidlList" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32] @="%SystemRoot%\system32\shdocvw.dll" "ThreadingModel"="Apartment" ========== filefind ========== Searching for "services.exe" C:\WINDOWS\$hf_mig$\KB956572\SP3QFE\services.exe --a---- 111104 bytes [08:41 17/04/2009] [11:19 09/02/2009] 8816E60BF654353E8E0D35ED98875445 C:\WINDOWS\$NtUninstallKB956572$\services.exe -----c- 109056 bytes [18:59 17/04/2009] [20:51 14/04/2008] 3E3AE424E27C4CEFE4CAB368C7B570EA C:\WINDOWS\system32\services.exe --a---- 111104 bytes [20:51 14/04/2008] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F C:\WINDOWS\system32\dllcache\services.exe --a--c- 111104 bytes [20:51 14/04/2008] [11:25 09/02/2009] 02A467E27AF55F7064C5B251E587315F -= EOF =- OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Wszystko poprawnie wykonane. Przejdź do finalizacji tematu: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij przywracanie systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216033FF}" = Java 7 Update 4 "Mozilla Thunderbird 13.0.1 (x86 pl)" = Mozilla Thunderbird 13.0.1 (x86 pl) Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci. Odnośnik do komentarza
0ula0 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Wszystko wykonałam zgodnie z zaleceniami, oprócz tego zrekonstruowałam Centrum Zabezpieczeń oraz zaporę Windows (bo niestety nie działało) zgodnie zaleceniami z tego forum. Wygląda na to, że wszystko teraz jest ok. Pięknie dziękuję za pomoc oraz poświęcony czas. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi