Skocz do zawartości

Live Security Platinum


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Live Security Platinum towarzysz trojan ZeroAccess. Wymagane skany dodatkowe definiujące punkty ładowania + usterki w Windows wyprodukowane przez tego trojana:

 

 

1. Uruchom SystemLook i w oknie wklej:

 

:reg
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
 
:filefind
services.exe

 

Klik w Look. Przestaw raport wynikowy.

 

2. Dodatkowo zrób log z Farbar Service Scanner. Zaznacz wszystkie opcje.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

wklejam to co wyszło . Proszę o dalszą pomoc .

 

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 17:17 on 29/07/2012 by acer

Administrator - Elevation successful

 

========== reg ==========

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

(No values found)

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}]

@="Microsoft WBEM New Event Subsystem"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32]

@="%systemroot%\system32\wbem\wbemess.dll"

"ThreadingModel"="Both"

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

@="MruPidlList"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32]

@="%SystemRoot%\system32\shell32.dll"

"ThreadingModel"="Apartment"

 

 

========== filefind ==========

 

Searching for "services.exe"

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 279552 bytes [08:35 02/11/2006] [09:45 02/11/2006] A246A7052A70C2E1BE4F7E54DF31E4DF

C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.0.6000.16386_none_cd28fe6bd05df036\services.exe --a---- 279552 bytes [08:35 02/11/2006] [09:45 02/11/2006] 329CF3C97CE4C19375C8ABCABAE258B0

 

-= EOF =-

FSS.txt

Odnośnik do komentarza

Nie zapomniałam o temacie. Jestem na wakacjach, prowadzenie pomocy z mojej strony wybitnie utrudnione. Kolejna odpowiedź też nie pojawi się natychmiastowo.

 

Jest zainfekowany plik systemowy services.exe i należy go podmienić czystą systemową kopią.

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator i wklej komendę:

 

sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe

 

Zresetuj system.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

reg delete HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /f
reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce /v 6F638BC8000AF3E3025359A3C2E33E28 /f
reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2 /f
reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /v DefaultScope /t REG_SZ /d {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} /f

 

Adnotacja dla innych czytających: batch unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.BAT

 

Plik umieść wprost na C:\.

 

3. Uruchom BlitzBlank i w karcie Script wklej:

 

DeleteFolder:

C:\Windows\Installer\{0ed6ff29-813b-b116-4d47-cc34b5cce3a2}

C:\Users\acer\AppData\Local\{0ed6ff29-813b-b116-4d47-cc34b5cce3a2}

"C:\Users\acer\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Live Security Platinum"

C:\ProgramData\6F638BC8000AF3E3025359A3C2E33E28

 

DeleteFile:

C:\Users\acer\AppData\Local\bootinst.exe

 

Execute:

C:\fix.bat

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Execute Now. Zatwierdź restart komputera. Przed ekranem z logo Windows powinien pojawić się ekran z działaniami BlitzBlank. Finalnie BlitzBlank wygeneruje na dysku C log.

 

4. Usuń szczątki po ESET posługując się narzędziem ESET Uninstaller. Narzędzie działa tylko z poziomu Trybu awaryjnego Windows.

 

5. Wklej do posta log z usuwania BlitzBlank. Wygeneruj nowy log OTL z opcji Skanuj oraz SystemLook na te same warunki co poprzednio.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

BlitzBlank nie udało się zapisać :( pewnie przegapiłem opcje. Dzieki że na wczasach znalazła Pani czas . Wklejam ponownie log i system look i proszę o pomoc w wolnej chwili.

 

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 15:45 on 05/08/2012 by acer

Administrator - Elevation successful

 

========== reg ==========

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

(Unable to open key - key not found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}]

@="Microsoft WBEM New Event Subsystem"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32]

@="%systemroot%\system32\wbem\wbemess.dll"

"ThreadingModel"="Both"

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

@="MruPidlList"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32]

@="%SystemRoot%\system32\shell32.dll"

"ThreadingModel"="Apartment"

 

 

========== filefind ==========

 

Searching for "services.exe"

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 279552 bytes [08:35 02/11/2006] [09:45 02/11/2006] 329CF3C97CE4C19375C8ABCABAE258B0

C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.0.6000.16386_none_cd28fe6bd05df036\services.exe --a---- 279552 bytes [08:35 02/11/2006] [09:45 02/11/2006] 329CF3C97CE4C19375C8ABCABAE258B0

 

-= EOF =-

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

BlitzBlank zapisuje log automatycznie na dysku C. Sumarycznie: plik services.exe wyleczony, aczkolwiek coś się nie zgadza w logu z OTL = nadal widzialne foldery ZeroAccess i Platinum, którymi miał się zająć BlitzBlank ... Następnie, czy przy używaniu ESET Uninstaller nie wystąpił aby jakiś problem lub czy przypadkiem narzędzie nie wykryło większej ilości wystąpień produktów ESET? Ja nadal widzę w logu sterowniki ESET, którymi przecież to narzędzie miało się zająć:

 

DRV - [2008-02-20 11:11:14 | 000,054,280 | ---- | M] (ESET) [Kernel | System | Running] -- C:\Windows\System32\drivers\epfwtdi.sys -- (epfwtdi)

DRV - [2008-02-20 11:11:12 | 000,030,728 | ---- | M] (ESET) [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Windows\System32\drivers\epfwndis.sys -- (Epfwndis)

DRV - [2008-02-20 11:11:08 | 000,071,176 | ---- | M] (ESET) [Kernel | Auto | Running] -- C:\Windows\System32\drivers\epfw.sys -- (epfw)

DRV - [2008-02-20 11:01:30 | 000,039,944 | ---- | M] (ESET) [File_System | On_Demand | Stopped] -- C:\Windows\System32\drivers\eamon.sys -- (eamon)

 

 

1. Powtórz operację z ESET Uninstaller. Narzędzie zapisuje log i ten mi zaprezentujesz.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\ProgramData\6F638BC8000AF3E3025359A3C2E33E28
C:\Users\acer\AppData\Local\{0ed6ff29-813b-b116-4d47-cc34b5cce3a2}
 
:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{CF739809-1C6C-47C0-85B9-569DBB141420}]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ZTEusbser6k.sys -- (ZTEusbser6k)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ZTEusbnmea.sys -- (ZTEusbnmea)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\DRIVERS\ZTEusbmdm6k.sys -- (ZTEusbmdm6k)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- system32\drivers\massfilter.sys -- (massfilter)
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otworzy się log z wynikami usuwania.

 

3. Wygeneruj nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras).

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Ale wg loga z ESET Uninstaller Ty go nieprawidłowo obsługujesz ... i wbrew temu co mówisz sypało samymi błędami. Nic dziwnego, że sterowniki nadal tkwią. W pierwszym podejściu uruchomiłeś narzędzie z poziomu Trybu normalnego Windows (ERROR! PC is running in normal boot, to uninstall AV product ESS/EAV/EMSX please run safe boot or boot live CD/DVD/USB.), a mówiłam wyraźnie że tylko w Trybie awaryjnym ono działa (odmówi usuwania w normalnym). Wszystkie pozostałe podejścia to z kolei błędnie wpisywane numery produktów, nieistniejące numery. Jeszcze raz:

 

1. Startujesz komputer w Trybie awaryjnym. Uruchamiasz narzędzie. Zadaje Ci pytanie:

 

[08/18/12  14:23:04]	Installed AV products:

[08/18/12 14:23:04] 1. ESS/EAV/EMSX

[08/18/12 14:23:04] 2. SEP

 

[08/18/12 14:23:04] Enter sequence number of AV product to uninstall and press ENTER (hint: to abort press 'q'):

 

Lista pokazuje dwa wystąpienia produktów o numerach 1 oraz 2. Tylko numery tu pokazane wchodzą w grę. Czyli by odinstalować pierwszy z produktów, wklepujesz 1 i ENTER. Akcję powtarzasz dla drugiego numeru.

 

2. Przy okazji, przez SHIFT+DEL skasuj ręcznie te pliki z dysku:

 

[2012-08-09 10:17:50 | 000,291,600 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Windows\System32\temp.003

[2012-08-09 10:17:50 | 000,166,160 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Windows\System32\temp.002

[2012-08-09 10:17:50 | 000,131,856 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Windows\System32\temp.001

[2012-08-09 10:17:49 | 000,058,938 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\Windows\System32\temp.000

 

3. Restartujesz system do Trybu normalnego i robisz nowy log OTL z opcji Skanuj.

 

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
18.09.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...