Skocz do zawartości

Rozłącznie internetu - Problem u mnie czy u dostawcy?


Crezer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zostałem przekierowany z tematu "Dział pomocy doraźniej", gdzie nie znaleziono żadnych infekcji.

Miałem podać log z net-log, z powodu takiego:

-Szybkość neta się zwolniła (Zawsze jak najechałem myszką na informacje o internecie, pisało że stan bardzo dobry, albo dobry, a teraz niska, bądź bardzo niska..)

-Internet, samoistnie na parę minut się rozłącza (Raz o 14, raz o 16, raz o 20, itp), ale występuje to 2 razy dziennie.

 

Dziękuje za pomoc.

net-log.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Wersja systemu operacyjnego:		 5.1.2600 Dodatek Service Pack 2 Kompilacja 2600

 

13 lipca 2010 r. zakończył się okres wsparcia dla Windows XP SP2, od tamtego czasu nie są dostępne poprawki bezpieczeństwa dla tego systemu. Zainstaluj Service Pack 3 dla XP: KLIK

 

W logu wszystko poprawnie, nie widać żadnych przyczyn problemów, ale ponieważ masz internet od TP - Neostradę, która często sprawia problemy, to przydałoby się uzyskać dostęp do statystyk ADSL. Czy masz dostęp do konfiguracji routera?

 

Pobierz, zainstaluj i uruchom program inSSIDer. Zrób screen z listy sieci i wrzuć na forum.

 

Kliknij Windows + R, wpisz ncpa.cpl i wybierz z listy swoje połączenie sieciowe (Połączenie sieci bezprzewodowej). Kliknij na jego ikonę prawym przyciskiem myszy, wybierz Właściwości, a potem Konfiguruj.... Przejdź do karty Zaawansowane i spisz każdy parametr wraz z ustawioną wartością.

 

Szybkość neta się zwolniła (Zawsze jak najechałem myszką na informacje o internecie, pisało że stan bardzo dobry, albo dobry, a teraz niska, bądź bardzo niska..)

 

Mówisz o ikonce połączenia bezprzewodowego? Wskazania z Windows nie są zbyt dokładne, stąd prośba o screen z inSSIDer.

 

Internet, samoistnie na parę minut się rozłącza (Raz o 14, raz o 16, raz o 20, itp), ale występuje to 2 razy dziennie.

 

Jedno krótkie rozłączenie na dzień w Neostradzie / Net24 są normalne i wiąże się to ze zmianą adresu IP co 24 godziny. Przerwa nie powinna trwać więcej niż 5 - 10 sekund. Jeśli trwa więcej, to znaczy, że masz bardzo słabe łącze (45 ms do najbliższego węzła TP jest dosyć słabym wynikiem) i ciężko złapać na nim synchronizację lub marny modem/router i to on sobie nie radzi. Klasycznym przykładem są tutaj stare wersje Livebox TP.

Odnośnik do komentarza

SP3 Pack, byłem poproszony o pobranie, w dziale z infekcjami, ale, próbowałem go pobrać mw 4 z każdej przeglądarki (Z oficialnej strony microsoft, podanej tutaj na forum), ale przy 100/200mb zrywa pobieranie.

Zaawansowane właściowści:

802.11b Premable Wartość: Long and Short

Map registers 256

Network Addres: nieobecna

Power save mode: Normal

Radio on/of: on

Scan Valid Interval: 60

http://www.rabinek.pl/livebox-tp/ - Tak samo wygląda mój model, szybkość internetu to 1mb/s.Szybkość pobierania dochodzi do max. 124kb/s.

A tym inSSIDer 2.1 nie umiem się posługiwać- poustawiałem nazwe sieci, zabezpieczenie, klikam start, i jakiś error związany z wifi, a dokładnie:

Error attepting to use interface.

 

Make sure your have selected a WiFi adapter, not an Ethernel adapter.

Tak, mogę wejść w konfiguracje routera.

Odnośnik do komentarza

W inSSIDer nie musisz nic wybierać, po prostu włączasz i robisz screen. Nie ma potrzeby ustawiania filtrowania (po lewej stronie).

 

Zrób z Liveboksa screen statystyk ADSL.

 

Kliknij Windows + R, wpisz cmd i w otwartym oknie Wiersza poleceń wpisz komendę netsh int ip reset C:\reset.log

Po jej wykonaniu się uruchom ponownie komputer.

 

SP3 Pack, byłem poproszony o pobranie, w dziale z infekcjami, ale, próbowałem go pobrać mw 4 z każdej przeglądarki (Z oficialnej strony microsoft, podanej tutaj na forum), ale przy 100/200mb zrywa pobieranie.

 

Spróbuj pobrać programem, który wspiera dalsze pobieranie plików po zerwaniu połączenia. Na pewno obsługuje to Firefox. Otwierasz Menedżer pobierania plików w FF (Ctrl + J) i włączasz dalsze ściąganie. Jeśli nie usuwasz pamięci tymczasowej przeglądarki, to wznawianie pobierania działa nawet po ponownym uruchomieniu browsera.

Odnośnik do komentarza

Tak, tak, już wrzuca mi się na speedshare (Nie znam strony, z hostingiem darmowych zdjęć, bez zakładania konta ;/)

 

http://imagebanana.com

 

 

Neostrada 6 Mb/s (taką prawdopodobnie masz w umowie), to 6144 kb/s prędkości pobierania i 512 kb/s prędkości wysyłania. Połączenie powinno poprawnie synchronizować się na 7456 kbps (download) i 640 kbps (upload), ewentualnie z bardzo drobnymi odchyleniami, rzędu kliku kilobitów. Bierze się to stąd, że część pasma, które jest dla Ciebie dostępne pochłania narzut komunikacji (na przykład nagłówki protokołów PPPoA/PPPoE, które służą do połączenia internetowego po sieci telefonicznej), tak, żeby na speedtestach pojawiała się prędkość taka, jak deklarowana w umowie, czyli właśnie 6144/512 kb/s.

 

Ten obrazek z Liveboksa, który dałeś, już wskazuje problem. Teraz masz synchronizację na ok. 4,5 Mb/s (download) i ok. 256 kb/s (upload). Podaję trochę mniejsze wartości, niż tam widoczne, ponieważ - jak pisałem - router pochłania część pasma. Prawdopodobnie urządzenie po drugiej stronie, w centralce u dostawcy (tzw. DSLAM) automatycznie uznało, że nie złapiesz synchronizacji na pełne 6 Mbps, więc obcięło przepustowość stosownie do możliwości łącza.

 

Powinieneś mieć jeszcze coś takiego:

 

http://img220.imageshack.us/img220/527/statystykiadsl.jpg

 

Prawdopodobnie jest to w Konfiguracja zaawansowana.

 

 

Co masz dostępne w liście po prawej stronie na górze, tam gdzie masz teraz NVIDIA nForce Networking Controller?

 

Powinna być jeszcze jakaś inna karta sieciowa.

 

EDIT

 

Hmm... teraz widzę, że kiedyś już pisałeś na forum i mówiłem, że 5 Mb/s ruszy spokojnie. I taką masz teraz konfigurację. Nie jest to oficjalna prędkość Neostrady, ale jeśli to wynik uzgodnień z Błękitną Linią TP, to nie ma problemu w postaci zmiany prędkości synchronizacji przez DSLAM (a to znaczy, że nie jest to wynikiem jakichś problemów). Mimo to, daj screen ze statystyk ADSL.

Odnośnik do komentarza

W umowie, piszę że mam 1mb.

 

Czyli tak, jak miałeś poprzednio, a to jest niepisana umowa z TP. OK.

 

NVIDIA nForce Networink Controller oprócz niego są jeszcze:

TP-LINK 11b/g Wireless Adapter- Sterownik miniport Harmonogramu pakietów

Hamachi network interface

 

Ustaw TP-Link i zrób screen.

 

 

Niewielkie problemy, nie powinny wpływać na stabilność połączenia.

 

Połącz się kablem z Livebox i sprawdź stabilność połączenia sieciowego.

 

Ni mogłem dać na tamten serwis, czekałem około 5min i nic, a na spedysshare, 4 min i poszło

 

Zapisujesz obrazki z rozszerzeniem JPG. Ustaw PNG, będą mieć zdecydowanie mniejszą wielkość i będą wgrywać się szybciej.

Odnośnik do komentarza

Bardzo słaba jakość połączenia. Gdzieś w Livebox powinna być zmiana możliwości kanału bezprzewodowego, zmień na 5. Nie jestem w stanie opisać, jak to dokładnie zrobić, nie mam dostępu do żadnego Liveboksa, a TP niestety nie opublikowało nigdzie kompletnej instrukcji obsługi (albo nie umiem jej znaleźć).

 

Ustaw jeszcze szyfrowanie na WPA, technologia WEP została już bardzo dawno temu złamana, prawie każdy, kto się na tym zna, może z Twojego Internetu za darmo korzystać.

 

Więcej informacji tutaj: KLIK dla Livebox 1.1.

 

Inna sprawa: połączenie jest na tyle słabe, że zmiana kanału może nic nie da. Livebox ma niską moc WiFi (chociażby dlatego nigdy go nie chciałem). Rozejrzyj się, czy w promieniu ok. 2 m od routera nie ma głośników, mikrofalówki, telewizora kineskopowego lub innego urządzenia, które emituje mocne promieniowanie. Ustaw Livebox tylną ścianą w Twoim kierunku. One mają wewnętrzną antenę dookólną, pokolenia użytkowników doświadczalnie potwierdziły, że najlepsza emisja jest od przeciwnej strony niż logo. Livebox powinien stać, a nie leżeć, wtedy jest lepszy zasięg (leżący router nadaje przede wszystkim pionowo, a nie poziomo, czyli jak teraz potrzebujesz).

 

Cudów raczej w ten sposób nie uzyskasz, możesz jeszcze poszukać opcji odpowiedzialnej za zmianę mocy nadajnika, ale Livebox z tego, co pamiętam, nie pozwala na jej regulację.

 

Jeśli wcześniej bezprzewodówka działała, a mimo sprawdzenia tego, co pisałem, nie ma żadnej poprawy, to możesz zgłosić uszkodzenie Liveboksa do TP, to też się często zdarza.

 

Jeżeli musisz korzystać z sieci bezprzewodowej z dużej odległości, to polecam router MikroTik z nadajnikiem o mocy 1 W, z którego korzystam. Możesz go podpiąć do obecnego Twojego routera. Wtedy Livebox będzie odpowiadał za ADSL (czyli Neostradę) i przekazywał po kablu Internet do MikroTika, który stworzy sieć WiFi (bezprzewodową).

Odnośnik do komentarza

Raczej nikt z mojego internetu nie korzysta- jego zasięg, jest do ok. połowy klatki schodowej. livebox jest tyłem.

Czy może mieć to do znaczenia, że połączony jest drugi komputer (znaczy, na nim była "zakładana" no instalowana neostrada, gdzie szybkoś pobierania jest taka maksymalna jak u mnie (124kb/s), oraz wifi używane przez psp, oraz telefon (smartphone).

PS:Znalazłem instrukcję, w "Przewodnik ..."

http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358076/przewodnik_livebox_SIP_366670497.pdf

Odnośnik do komentarza

Wiele urządzeń korzystających z sieci może doprowadzić do jej spowolnienia, natomiast nie powinno powodować przerywania połączenia. Słabszy sprzęt (na przykład takie Libeboksy) mogą mieć problem, jeżeli komputery nawiązują dużo połączeń (jak robią to programy P2P, czyli klienty BitTorrent, eMule, DC++), wtedy faktycznie może dochodzić do zrywania komunikacji. Spróbuj wyłączyć wszystkie pozostałe urządzenia korzystające z sieci poza Twoim komputerem i wtedy sprawdź, czy połączenie dalej będzie się zrywać.

 

Na drugim komputerze też połączenie jest niestabilne?

 

W tym przewodniku właśnie nie ma wszystkiego, widziałem go już wcześniej.

 

Co ze zmianą kanału bezprzewodowego?

Odnośnik do komentarza

Nie mogę znaleść tego kanału, Konfiguracja LAN i DHCP tylko znalazłem.

Od wczoraj, jak by się trochę poprawiło (na razie nic nie zwolniło) to jest właśnie dziwne.

Jak grałem wcześniej (parę dni temu) w jakąś grę, i powiedzmy nic nie pobieram, brak lagów, no i- w pewnym momencie "refresh sieci".

Za to, gdy coś pobieram (Np. Jakieś gry na Torrent (Używam Utorrenta plus) bądź częściej Steam (Oryginalny) to problemu nie ma).

I jeszcze jedna kwestia- Robiłem test na http://www.orange.pl/speedtest.phtml szybkość pobierania, aby się upewnić i piszę tam- Pobieranie, 1mb/s+, a ja mam łącze 1mb!?

Umowa, oraz danie livebox'a obyło się dawno, ale to dawno temu.Czy to błędna konfiguracja w routerze, czy poprostu błąd strony?

Na 2 komputerze pewien nie jestem, bo jest on siostry, ale pewnie normalnie internet działa, bo by się skarżyła, chodź- w czasie, około 2tygodnie temu mówiła, że to jej internet nie działał, potem przestała :P

PS. Tak na marginesie- Skąd Ty masz takiego dobrego neta, że pobierasz 80mb/s!?:D

A oto zdjęcie z wynikiem skanowania szybkości neta online (orange.pl) : http://www.imagebanana.com/view/smat8jmv/neoszybkosc.PNG

Odnośnik do komentarza

Nie mogę znaleść tego kanału, Konfiguracja LAN i DHCP tylko znalazłem.

 

Takie coś powinieneś mieć:

http://obrazki.elekt..._1332229108.png

 

I jeszcze jedna kwestia- Robiłem test na http://www.orange.pl/speedtest.phtml szybkość pobierania, aby się upewnić i piszę tam- Pobieranie, 1mb/s+, a ja mam łącze 1mb!?

Umowa, oraz danie livebox'a obyło się dawno, ale to dawno temu.Czy to błędna konfiguracja w routerze, czy poprostu błąd strony?

 

Dokładniejsze są wyniki na http://speedtest.net lub http://speedtest.pl

 

Tak na marginesie- Skąd Ty masz takiego dobrego neta, że pobierasz 80mb/s!?

 

Miejsce pracy. Mamy symetryczne 100/100 Mb/s.

 

W Krakowie dla odbiorcy indywidualnego to także nie jest wielki problem. TP oferuje 80/8 Mb/s w technologii VDSL, ISTS.pl oferuje 100/20 Mb/s, Vectra 64/4 w dzień i 128/8 Mb/s w nocy, UPC 150/10 Mb/s. Takie prędkości powoli stają się standardem.

Odnośnik do komentarza

Zmień kanał na 5, potem zatwierdź zmiany. Livebox prawdopodobnie wtedy się zrestartuje i wstanie po chwili. Chwila może przeciągnąć się nawet do 2 minut, więc nie panikuj, jeśli router będzie świecił diodami, a nie pozwalał na połączenie. Gdy zadziała, to daj jeszcze raz screen statystyk ADSL i sprawdź prędkość na speedtest.net. Prędkość połączenia na Twoim komputerze jest zdecydowanie niższa od deklarowanej poprzednio przez Livebox, ale to może być spowodowane korzystaniem z Internetu przez inne urządzenia, wtedy pasmo dzieli się pomiędzy kilku użytkowników.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, ale wolę nie ryzykować- robiłem coś podobnego parę lat temu, no i- trzeba było mechanika wzywać, sam nie wiem co było wtedy robione, ale wiem że telewizja nie chciała się włączyć, oraz internet :/

Według mnie, spowodowane jest to tym, że inne urządzenia są podłączone, a można przez strone neostrady zobaczyć jakie są to urządzenia?

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...