Skocz do zawartości

live security platinum - czy jest już usunięty ? czy jeszcze aktywny ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Potrzebuję pomocy. Do usunięcia "live security platinum " zająłem się trochę nie od tej strony (tj. na końcu zorientowałem się że jest OLT).

Częściwo zneutralizowałem go różnymi antywirusami, ale system włącza mi się bardzo długo, komp ledwo chodzi

więc zapewne jeszcze diabelstwo się replikuje.

Proszę o pomoc

Logi z OLT wyglądają następująco.

 

OLT : http://wklej.org/id/798562/

Extras : http://wklej.org/id/798563/

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Live Security Platinum to nie jedyna infekcja. W systemie czynny o wiele bardziej inwazyjny (szkody w Windows) trojan ZeroAccess. Wymagane skany identyfikujące punkty ładowania oraz zakres szkód:

 

1. Uruchom SystemLook x64 i w oknie wklej:

 

:reg
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
 
:filefind
services.exe

 

Klik w Look. Przedstaw wynikowy log.

 

2. Uruchom Farbar Service Scanner, zaznacz wszystko do skanu. Przedstaw wynikowy log.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Nie widać w skanie modyfikacji ZeroAccess, ale na dysku jest jego folder. Skan z SystemLook może być "oszukany", a to dlatego, że jest tu niespójność kont. Folder infekcji jest na koncie Mike:

 

[2012-07-26 18:24:02 | 000,023,040 | ---- | C] () -- C:\Users\Mike\AppData\Local\{eaf8f410-9473-2c51-7146-81a949c823cb}\U\800000cb.@

[2012-07-26 18:24:01 | 000,001,712 | ---- | C] () -- C:\Users\Mike\AppData\Local\{eaf8f410-9473-2c51-7146-81a949c823cb}\U\00000001.@

[2012-01-11 10:23:58 | 000,002,048 | -HS- | C] () -- C:\Users\Mike\AppData\Local\{eaf8f410-9473-2c51-7146-81a949c823cb}\@

 

Skan w SystemLook zrobiony na koncie Admin. W tym konkretnym przypadku ma to duże znaczenie, ponieważ ścieżka w C:\Users jest punktowana w rejestrze w kluczu, który jest tylko na koncie powiązanym. Proszę o ponowienie skanu SystemLook z poziomu konta Mike.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem.

Jest tylko jeden problem. Gdy uruchamiam System Look z poziomu konta Mike Windows wymusza na mnie uruchomienie tego programu jako admin i prosi o podanie hasła do admina

po podaniu hasła program się wykonuje ale raport generuje takie jak generuje - czyli pisze by Admin. Nie wiem jak uruchomić program w innym trybie...:(

Odnośnik do komentarza

Mike nie ma uprawnień administracyjnych. To inna metoda sprawdzenia obecności klucza. Z poziomu konta Mike uruchom linię komend cmd i wklej to:

 

reg export HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} C:\Users\Mike\Desktop\log.reg

 

Jeśli nie pojawi się komunikat zwrotny "BŁĄD: System nie znalazł w rejestrze określonego klucza albo wartości", na Pulpicie powstanie plik log.reg. Otwórz go w Notatniku i przeklej co się wyeksportowało.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Apropos prosił = jestem kobietą. Skan z SystemLook pokazuje klucz trojana, infekcja definitywnie czynna. Ta komenda w cmd była już niepotrzebna po rekonfiguracji uprawnień Mike, gdyż SystemLook pobrał te same dane. A uruchomienie tego pliku REG to ironia, bo to dodaje ponownie klucz infekcji do rejestru. W tym przypadku i tak bez znaczenia, gdyż trojan już jest tam zapisany i ponowne omyłkowe wbicie tych samych danych nie czyni różnicy na tym etapie.

 

 


Usuwanie musi być prowadzone z konta Mike:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

reg delete HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /f

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.BAT

 

Adnotacja dla innych czytających: batch unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik umieść wprost na C:\.

 

2. Uruchom BlitzBlank i w karcie Script wklej:

 

DeleteFolder: 

C:\ProgramData\225932DF000905D6DD042AF4F875EF60

C:\Users\Mike\AppData\Local\{eaf8f410-9473-2c51-7146-81a949c823cb}

C:\Users\Admin\AppData\Roaming\Babylon

C:\ProgramData\Premium

C:\ProgramData\Babylon

C:\ProgramData\OptimizerPro

C:\ProgramData\WxDFastUpdater

C:\ProgramData\wxDfast

C:\ProgramData\InstallMate

 

DeleteFile:

"C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\v9.xml"

C:\user.js

 

Execute:

C:\fix.bat

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Execute Now. Zatwierdź restart komputera. Przed ekranem z logo Windows powinien pojawić się ekran z działaniami BlitzBlank. Finalnie BlitzBlank wygeneruje na dysku C log.

 

3. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Delete. Z tego działania powstanie log na dysku C.

 

4. Zrób nowe logi OTL z opcji Skanuj (z poziomu konta Mike, Admina już sprawdziłam) + log z SystemLook na warunki:

 

:reg

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s

 

Wklej do posta zawartość raportu BlitzBlank, doczep też w załącznioku log z AdwCleaner.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zapomniałeś o logu OTL Extras z poziomu konta Mike (opcja "Rejestr - skan dodatkowy" nie została ustawiona na "Użyj filtrowania"). Usuwanie podstawowe wykonane, z jednym drobnym zgrzytem = BlitzBlank wywalił błąd na koniec i nie przetworzył pliku BAT.

 

1. Z poziomu konta Mike z prawokliku na FIX.BAT wybierz opcję "Uruchom jako Administrator". Ta akcja doczyści klucz po ZeroAccess.

 

2. System zamula i aż dziw, że startuje. Widzę wyraźną zmianę na niekorzyść między dwoma zestawami logów. W międzyczasie doinstalowałeś nowy skaner. Aktualnie w tle działają równolegle Avast + KIS. Zgroza. Jeden z nich koniecznie do deinstalacji, od razu też odmontuj GridinSoft Trojan Killer + wątpliwy Enigma SpyHunter. Następnie z poziomu Trybu awaryjnego dopraw specjalizowanym usuwaczem, w zależności który wybrałeś do usunięcia: Avast Uninstall Utility lub Kaspersky Remover.

 

3. Mini poprawka pod kątem odpadków infekcji / adware + czyszczenie Tempów. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
FF - prefs.js..extensions.enabledItems: engine@conduit.com:3.3.3.2
O4 - HKCU..\Run: []  File not found
[2012-07-26 18:25:03 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Users\Mike\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Live Security Platinum
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Default_Page_URL"=-
"Start Page"="about:blank"
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otworzy się log z wynikami usuwania.

 

4. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (przypominam o Extras z Mike).

 

 

.

Odnośnik do komentarza

liveszok, proszę używaj opcję Edytuj, gdy nikt jeszcze nie odpisał, a chcesz coś uzupełnić. Już dwa razy tu scalałam posty.

 

Wszystkie zadania wykonane. Wykonaj następujące czynności:

 

1. Obiekty adware były czyszczone (via AdwCleaner + skrypt OTL) z poziomu konta Mike, czyli tylko wpisy tego konta + część wspólna dla obu kont. Na Adminie też jednak były. Przełącz się na konto Admin. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Default_Page_URL"=-
"Start Page"="about:blank"
 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}]

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG > Uruchom ten plik

 

2. Porządki po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie + w AdwCleaner Uninstall + resztę narzędzi dokasuj ręcznie, w tym poniżej zakreślone foldery.

 

C:\ProgramData\AVAST Software

C:\Program Files\AVAST Software

C:\Program Files\Enigma Software Group

 

3. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

4. Wykonaj pełne (nie ekspresowe) skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeśli coś wykryje, przedstaw raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam za uprzednie złe wpisy na wątku.

Zrobiłem wszystko tak jak mówiłeś.

Logi z obu kont wyglądają następująco.

Bardzo proszę o info czy to znaczy że jest już czysto ?

 

 

Mike:

OTL > http://www.wklej.org/id/798892/

Extras > http://www.wklej.org/id/798894/

Malwarebytes > http://www.wklej.org/id/798897/

 

Admin:

OTL > http://www.wklej.org/id/798898/

Extras > http://www.wklej.org/id/798900/

Malwarebytes > http://www.wklej.org/id/798902/

Odnośnik do komentarza

Apropos kolejnego mówił = przypominam Ci, jestem kobietą.

 

Nie prosiłam Cię o logi z OTL. Dostałeś jawne polecenie użycia Sprzątania, które kasuje z dysku OTL wraz z całym inwentarzem. To jest jednoznaczne. Chodziło już tylko o przedstawienie skanu z MBAM, o ile coś by wykrył. A nic nie wykrył. Tak więc i nawet ten log zbyteczny. Na zakończenie:

 

1. Wykonaj ważne aktualizacje: KLIK. Tu z Twojej listy zainstalowanych:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216023FF}" = Java™ 6 Update 24

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217004FF}" = Java™ 7 Update 4

"{5335DADB-34BA-4AE8-A519-648D78498846}" = Skype™ 5.3

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.1 - Polish

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX (wtyczka dla IE) ----. sprawdź

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin (wtyczka dla FF/Opera) ----> już jest najnowsza

"Mozilla Firefox (3.6.23)" = Mozilla Firefox (3.6.23)

"Mozilla Thunderbird (7.0.1)" = Mozilla Thunderbird (7.0.1)

"Opera 11.11.2109" = Opera 11.11

"Opera 11.60.1185" = Opera 11.60

 

2. Prewencyjnie zmień hasła logowania w serwisach.

 

I żegnamy się.

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...