bpm Opublikowano 23 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2012 Dobry wieczór, dziś zainfekowany notebook z systemem Windows 7 Pro x64. Infekcja podobno nie wiadomo skąd, pojawiła się nagle. Pierwszy objaw "lewy" antywirus Security Shield, usunięty został przez MBAM. Po tym kilka skanowań MBAM (logi w załączniku), kilka trojanów oraz Rootkit.0Access, który pojawiał się za każdym razem. TDSSKiller nie wykrył natomiast nic, zainstalowany antywirus Ashampoo Anti-malware również. Inne zaobserwowane objawy: - za każdym razem po uruchomieniu systemu ikony są bardzo duże; - nie ma możliwości zmiany wyglądu ikon czy folderów np na "Kafelki", "Lista" czy "Małe ikony" z opcji "Szczegóły" Wklejam wymagane logi: OTL Extras GMER MBAM1 MBAM2 MBAM3 MBAM4 Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 - za każdym razem po uruchomieniu systemu ikony są bardzo duże;- nie ma możliwości zmiany wyglądu ikon czy folderów np na "Kafelki", "Lista" czy "Małe ikony" z opcji "Szczegóły" To jest właśnie następstwo ZeroAccess, a problem występuje bo w rejestrze jest dodatkowa klasa tej infekcji. Potrzebne dwa dodatkowe raporty: 1. Uruchom SystemLook x64 i do okna wklej: :reg HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s :filefind services.exe Klik w Look i przedstaw wynikowy raport. 2. Wykonaj log z Farbar Service Scanner (zaznacz wszystko do skanowania) Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Gotowe, oto logi: SystemLook FSS Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku uruchom jako Administrator i wklep: reg delete HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} 2. Odbuduj skasowane usługi (w instrukcjach omiń sfc /scannow): Rekonstrukcja usług Zapory systemu Windows (MpSvc + Bfe + SharedAccess): KLIK. Rekonstrukcja usługi Centrum zabezpieczeń: KLIK. Rekonstrukcja usługi Windows Defender: KLIK. Rekonstrukcja usługi Aktualizacje automatyczne (wuauserv + BITS): Pobierz fixa i zaimportuj: KLIK 3. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :Files C:\Windows\SysNative\%APPDATA% C:\Windows\Installer\{3e58d350-0404-11ea-3e07-051db12986fd} :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. 4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras), nowy z SystemLook i z FSS Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Wszystko wykonane według instrukcji. Nowy log: OTL Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Log z OTL to za mało, masz dać jeszcze nowy z SystemLook i z FSS. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 O przepraszam, jakoś mi umknęło. Już wklejam pozostałe logi: SystemLook FSS Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Tu jeszcze nie koniec usuwania. 1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę: sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe Zresetuj system. 2. Wklej do OTL skrypt o takiej treści: :Files C:\Users\Patrycja\AppData\Local\{3e58d350-0404-11ea-3e07-051db12986fd} :OTL O2 - BHO: (no name) - AutorunsDisabled - No CLSID value found. :Comamnds [reboot] 3. Nowy log z OTL do pokazania i z SystemLook. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Nowe logi: OTL SystemLook Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 24 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Załatwione. Przejdź do finalizacji tematu: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK 3. Zaktualizuj lekko Jave do wersji 7 Update 5: KLIK 4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci. Odnośnik do komentarza
bpm Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Zrobione według zaleceń. Serdecznie dziękuję za pomoc. Jeśli to wszystko temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi