krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Komputer odpala się jedynie w trybie awaryjnym. Przy normalnym uruchomieniu odrazu wyskakuje strona informująca o zablokowaniu kompa. Logi w załącznikach. Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Tylko, że tutaj też mamy infekcję ZeroAccess (oprócz Ukasha). Potrzebny log dodatkowy. Uruchom SystemLook x64 i do okna wklej: :reg HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s :filefind services.exe Klik w Look i przedstaw wynikowy raport. Odnośnik do komentarza
krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Oto raport SystemLook.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 1. Start > w oknie szukanai wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklep ten tekst: reg delete HKCU\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} 2. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = "http://www.bigseekpro.com/driveridentifier/{AC73E984-8B59-4107-8404-CECEA0661971}" IE - HKU\S-1-5-21-507647960-2173893599-3027086844-1000\..\SearchScopes\{0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}: "URL" = "http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&AF=100476&babsrc=SP_ss&mntrId=546483a2000000000000001a2ace3c14" IE - HKU\S-1-5-21-507647960-2173893599-3027086844-1000\..\SearchScopes\{96bd48dd-741b-41ae-ac4a-aff96ba00f7e}: "URL" = "http://www.bigseekpro.com/search/browser/driveridentifier/{AC73E984-8B59-4107-8404-CECEA0661971}?q={searchTerms}" O2:64bit: - BHO: (avast! WebRep) - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE64.dll File not found O2 - BHO: (avast! WebRep) - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll File not found O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (avast! WebRep) - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE64.dll File not found O3 - HKLM\..\Toolbar: (avast! WebRep) - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll File not found O4:64bit: - HKLM..\Run: [snp2std] C:\Windows\vsnp2std.exe File not found O4 - HKLM..\Run: [] File not found :Files C:\ProgramData\vbppyuha.exe C:\ProgramData\qojxglpiagrxzey C:\ProgramData\tgfozqnnwtayybg C:\Users\zolik\0.05867069427346827.exe C:\Users\zolik\AppData\Local\{9ca6cdd0-7f5c-ee4c-76fb-30b445d9788e} :Reg [HKEY_USERS\S-1-5-21-507647960-2173893599-3027086844-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes] "DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}" [HKEY_USERS\S-1-5-21-507647960-2173893599-3027086844-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "vbppyuhaalyysed"=- :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. 3. Przez Panel sterowania odinstaluj: Splashtop Connect for Firefox 4. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete 5. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowy log z OTL (bez extras), nowy z SystemLook oraz z Farbar Service Scanner (zaznacz wszystko do skanowania) Odnośnik do komentarza
krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Wykonałem wszystko zgodnie z instrukcjami, komputer juz startuje normalnie. Wyniki skanowania w załącznikach. Czy to znaczy, że już wszystko jest ok? OTL.Txt SystemLook.txt FSS.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Nie tak szybko. Jeszcze musisz naprawić szkody po ZeroAccess. 1. Odbuduj skasowane usługi omijając polecenie sfc /scannow: Rekonstrukcja usług Zapory systemu Windows (wykonujesz tylko dla SharedAccess): KLIK. Rekonstrukcja usługi Centrum zabezpieczeń: KLIK. Rekonstrukcja usługi Windows Defender: KLIK. Rekonstrukcja usługi Aktualizacje automatyczne (wuauserv + BITS): Pobierz fixa i zaimportuj: KLIK 2. Pokazujesz nowy log z FSS po wykonaniu wszystkiego. Odnośnik do komentarza
krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Ok zrobione. Wynik skanu w załączniku. Czy te pliki z rozszerzeniem reg które służyły do rekonstrukcji usług moge usunąć? FSS.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Tak możesz to pousuwać. Ogólnie wszystko wygląda dobrze. Możesz przejść do czynności kończących: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86416027FF}" = Java 6 Update 27 (64-bit) "{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217004FF}" = Java 7 Update 4 "Mozilla Firefox 13.0.1 (x86 pl)" = Mozilla Firefox 13.0.1 (x86 pl) Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Dla bezpieczeństwa zmień hasła logowania do serwisów w sieci. Odnośnik do komentarza
krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Kolosalne dzięki za pomoc. Wygląda, że wszystko działa jak należy. Tylko tak się zastanawiam, czy naprawde konieczna jest zmiana haseł, czy ktoś mógł je wykraść w jakiś sposób, bo troche byłoby zmieniania. Dodam tylko, że w przeglądarce nie miałem włączonego zapamiętywania haseł. Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 20 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Możesz tylko te najważniejsze z twojego punktu widzenia. Miałeś ZeroAccess + Weelsof a te infekcje mogą wykradać tego typu dane. Lepiej dmuchać na zimne. Odnośnik do komentarza
krzyhu122 Opublikowano 20 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2012 Ok. Zrobię jak radzisz. Jeszcze raz wielkie dzięki, bez Twojej pomocy nie dałbym sobie rady i pewnie na formacie by się skończyło. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi