Skocz do zawartości

"Komputer został zablokowany z powodu naruszenia prawa..."


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To nie jest wirus, to trojan gatunku "ransomware". Było tu kombinowane, tzn. uruchomiony ComboFix, a zasady działu mówią by tego nie ukrywać i podać log z pracy do oceny czy wszystko było prawidłowo. I na temat używania tego narzędzia: KLIK. Natomiast logi z OTL zrobione z poziomu nie tego konta co należy, czyli wbudowanego w system Administratora a nie konta użytkownika Szymek:

 

Computer Name: SZYMEK-65039414 | User Name: Administrator | Logged in as Administrator.

 

To konto nawet nie było czynne przed akcją, widac świeży zrzut katalogu "Administrator" na dysk. Konta mają różne rejestry i katalogi = to ma wpływ na wygląd logów.

 

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
O4 - HKLM..\Run: [smiEngine] C:\Documents and Settings\Szymek\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\4280\SmiEngine.exe ()
O18 - Protocol\Handler\ipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\OLEDB~1\MSDAIPP.DLL File not found
O18 - Protocol\Handler\msdaipp\0x00000001 {E1D2BF42-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\OLEDB~1\MSDAIPP.DLL File not found
O18 - Protocol\Handler\msdaipp\oledb {E1D2BF40-A96B-11d1-9C6B-0000F875AC61} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\System\OLEDB~1\MSDAIPP.DLL File not found
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Documents and Settings\Szymek\JM5289.sys -- (JM5289)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\DOCUME~1\ADMINI~1\USTAWI~1\Temp\catchme.sys -- (catchme)
 
:Files
C:\Documents and Settings\Szymek\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Windows\4280
C:\Documents and Settings\Szymek\Dane aplikacji\hellomoto
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany (i odblokowany), otworzy się log z wynikami usuwania. Loguj się na właściwe konto.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Ashampoo PO Toolbar, Conduit Engine, MyAshampoo Toolbar, Winamp Toolbar.

 

3. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Delete. Z tego działania powstanie log na dysku C.

 

4. Wygeneruj nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras). Dołącz log z usuwania OTL z punktu 1 oraz AdwCleaner z punktu 3.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zadanie podstawowe wykonane, ale wymagane poprawki. Na koncie właściwym są wpisy wymagające interwencji.

 

1. Otwórz Firefox i w Dodatkach odmontuj: Ashampoo PO Community Toolbar, Conduit Engine, MyAshampoo Community Toolbar, Winamp Toolbar.

 

2. Zamknij Firefox. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
O3 - HKCU\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {A1E75A0E-4397-4BA8-BB50-E19FB66890F4} - No CLSID value found.
O3 - HKCU\..\Toolbar\ShellBrowser: (no name) - {D43723AE-1AE1-4A25-A6A4-BF0929273CAB} - No CLSID value found.
FF - prefs.js..browser.search.defaultthis.engineName: "MyAshampoo Customized Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaulturl: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT2475029&SearchSource=3&q={searchTerms}"
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT2475029&q="
[2011-11-07 13:37:58 | 000,000,923 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Szymek\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\pa29w6rr.default\searchplugins\conduit.xml
 
:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Tym razem nie będzie restartu.

 

3. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (bez Extras).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zrobione, prawie (jeden wpis w preferencjach Firefox nie puścił). Przejdź dalej:

 

1. Otwórz Firefox, w pasku adresów wklep about:config, wyszukaj keyword.URL i z prawokliku zresetuj do poziomu domyślnego.

 

2. Odinstaluj w prawidłowy sposób ComboFix, co wyczyści też foldery Przywracania systemu. Nie widzę na dysku pliku ComboFix.exe, pobierz ponownie na Pulpit (KLIK). W Start > Uruchom > wklej komendę:

 

"C:\Documents and Settings\Szymek\Pulpit\ComboFix.exe" /uninstall

 

3. Dalsze porządki po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie + w AdwCleaner Uninstall + przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\WINDOWS\erdnt.

 

4. Wykonaj skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware. Jeśli coś wykryje, przedstaw raport.

 

 

.

Edytowane przez picasso
21.08.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...